Κυριακή 18 Μαρτίου 2018

10 τρόποι για να ενισχύσετε το Wi-Fi του σπιτιού σας (part 1)





Το Wi-Fi πλέον έχει μπει σε όλα τα σπίτια αλλά λίγοι είναι αυτοί που είναι πραγματικά ευχαριστημένοι από την κάλυψη και τις ταχύτητες του ασύρματου δικτύου στο σπίτι τους. Σήμερα λοιπόν θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω τι φταίει αλλά και πως θα διορθώσουμε τα προβλήματα με απλές κατανοητές λύσεις.










1. Χρησιμοποιήστε τις τελευταίες τεχνολογίες 
Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βεβαιωθείτε ότι το δίκτυό σας είναι όσο το δυνατόν πιο γρήγορο και αξιόπιστο είναι να χρησιμοποιήσετε τις τελευταίες τεχνολογίες. Όπως λοιπόν ανανεώνουμε κάθε τόσο το κινητό μας έτσι θα πρέπει να σκεφτόμαστε και για τον ασύρματο router. Λίγη εγκυκλοπαιδική γνώση: Οι ασύρματες τεχνολογίες έχουν γραμματάκια όπως a, b, g και n (παλαιότερα πρότυπα ασύρματης επικοινωνίας), και ac η πιο καινούργια έκδοση (περιμένουμε και το ax το 2019). Για να καταλάβετε πρακτικά τη διαφορά το ac υποστηρίζει 1300(Mbps) ή αλλιώς 162.5(MBps) και είναι σχεδόν 3 φορές πιο γρήγορο από το n, οπότε αν το νέο σας κινητό το υποστηρίζει και έχετε ένα router που υποστηρίζει πχ μέχρι το g φανταστείτε τι χάνετε!

2. Βρείτε το τέλειο σημείο για το router σας
Οι routers μπορεί να είναι άσχημοι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους κρύψετε μέσα σε ένα ντουλάπι. Εάν θέλετε το καλύτερο σήμα, θα πρέπει να είναι φυσικά έξω και χωρίς τοίχους και εμπόδια μπροστά. Τοποθετήστε τις κεραίες κάθετα και προσπαθήστε να είναι στο ίδιο ύψος με τις συσκευές που χρησιμοποιείται. Επίσης βεβαιωθείτε ότι βρίσκεται στο κέντρο του σπιτιού σας, ώστε να έχετε την καλύτερη δυνατή κάλυψη ή ακόμα καλύτερα να βρίσκεται στον ίδιο χώρο με τις συσκευές σας. Όπως καταλαβαίνεται η λεγόμενη πρώτη τηλεφωνική πρίζα του σπιτιού στο χολ είναι η πλέον χειρότερη θέση! Λίγη εγκυκλοπαιδική γνώση: Οι κεραίες των οικιακών router εκπέμπουν σε μια περιοχή ενός νοητού δίσκου ο οποίος είναι κάθετος με την κεραία. Το πόσο μεγάλος είναι ο δίσκος εξαρτάται από το μοντέλο του router και το είδος της κεραίας. Επίσης τα σήματα μεταφέρετε και με ανακλάσεις.


3. Βρείτε το σωστό ασύρματο κανάλι
Οι γείτονες σας και οι δικοί τους routers παρεμβαίνουν στο δικό σας σήμα και προκαλούν παρεμβολές. Λίγη εγκυκλοπαιδική γνώση: Η ασύρματη επικοινωνία γίνεται σε κανάλια πχ 1,2,3 κλπ. Τα ίδια αυτά κανάλια προκαλούν παρεμβολές στα γειτονικά τους με αποτέλεσμα οι καλύτερες επιλογές να είναι τα κανάλια 1,6 και 11 για τα a, b, g, n. Οι routers συνήθως έχουν την επιλογή του καναλιού στο αυτόματο αλλά δεν είναι πάντα η βέλτιστη επιλογή εκτός αν χρησιμοποιείται το ac οπότε θα το αφήσετε ως έχει. Αν πχ ο κοντινότερος γείτονας σας εκπέμπει στο κανάλι 1 εσείς θα ήταν καλό να πάτε στο κανάλι 11. Εφαρμογές όπως το  Network Analyzer Lite ή το Wi-Fi Analyzer θα σας βοηθήσουν να βρείτε το τέλειο κανάλι στο σπίτι σας. 


4. Ξεφορτωθείτε τις παρεμβολές από άλλες συσκευές
Άλλοι routers δεν είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να προκαλέσει παρεμβολές. Τα ασύρματα τηλέφωνα, τα μικροκύματα και άλλες συσκευές μπορούν να επηρεάσουν επίσης το σήμα. Λίγη εγκυκλοπαιδική γνώση: Το Wi-Fi λειτουργεί στα 2.4 και 5 GHz. Τα ασύρματα τηλέφωνα και οι φούρνοι μικροκυμάτων λειτουργούν επίσης στα 2.4 GHz με αποτέλεσμα φυσικά παρεμβολές. Φαντάζομαι δεν έχετε το router στην κουζίνα αλλά ένα ασύρματο τηλέφωνο το έχετε σίγουρα εκεί δίπλα. Αν το τηλέφωνο σας είναι πολύ παλιό δεν έχετε πρόβλημα (900 MHz) όπως επίσης και αν είναι πολύ καινούργιο (DECT 6.0. DECT 1.9 GHz) αλλιώς θα πρέπει να το αλλάξετε θέση.


5. Πείτε όχι στους Wi-Fi κλέφτες με καλύτερη ασφάλεια
Η ασφάλεια του ασύρματου δικτύου μας αφορά όλους. Χρήστες και ιδιοκτήτες. Τι θα λέγατε αν ο γείτονας σας χρησιμοποιούσε το δικό σας internet ώστε να ανεβάζει κακόβουλο υλικό στο internet; Αν κάποιος χρησιμοποιούσε το δίκτυο του μαγαζιού σας για να “κλέβει” τα τραπεζικά στοιχεία των χρηστών του; Δεν είναι μόνο θέμα ταχύτητας αλλά και ευθύνης. Μπόλικη εγκυκλοπαιδική γνώση: και αναλυτικές οδηγίες στην ανάρτηση Προστατέψτε το Wi-Fi σας! 

Αφού κάναμε τα 5 πρώτα βήματα περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας μέχρι να έρθει το part 2 με τα υπόλοιπα 5!


Καλή εβδομάδα!

13 σχόλια:

  1. Ενδιαφέρον, Κατερίνα μου. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που βοήθησα Μία μου! Θα έρθει και το part 2 με ακόμα περισσότερες πληροφορίες!

      Διαγραφή
  2. Ευτυχώς που μας δίνεις τόσο ενδιαφέρουσες πληροφορίες Κατερίνα μου γιατί σίγουρα κάποια προβλήματα με τους υπολογιστές πάντα υπάρχουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να βοήθησα Μαρία μου και να τα διορθώσεις όλα άμεσα! Διαφορετικά εδώ είμαι για οτιδήποτε χρειάζεσαι!

      Διαγραφή
  3. Θέλω να σε πάρω σπίτι μου!!! για τελείως ανιδιοτελείς λόγους, όχι γιατί ξέρεις τα πάντα ας πούμε! Θες να μου πεις ότι το ρούτερ είναι κάτι που μπορείς να πας να το αγοράσεις και όχι κάτι που θα κληρονομήσουν τα παιδιά σου;; καλά το δικό μου στην κλίμακα εξέλιξης ρούτερ έχει ουρά και μόλις έχει βγει από το νερό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα όχι και τα πάντα αλλά ένα καφεδάκι ευχαρίστως να με κεράσεις να δω και το router φαινόμενο με την ουρά! Ότι χρειαστείς εδώ είμαι και έρχεται και το part 2!

      Διαγραφή
  4. Κατερίνα μου έχω το router στην κουζίνα μαζί με το ασύρματο και τα μικροκύματα! Καταστροφή δηλαδή! Χαχαχα! Σε ευχαριστώ για τις συμβουλές, μάλλον πρέπει να αλλάξω κάποια πράγματα! Φιλιάαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη χειρότερη θέση Σωτηρία μου χαχα! Καλό θα ήταν να το μετακινήσεις για καλύτερη απόδοση.

      Διαγραφή
  5. That was very informative Katerina. I had my computer in the living room for a time and was getting snail speed because it was too far from the router. Thank goodness all that has been corrected.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κατερίνα μου εξαιρετικά χρήσιμο πόστ, δεν είχα ιδέα! Το μόνο που ξέρω πια είναι να γιατί σέρνεται το ιντερντε σπίτι. Θα τα εφαρμόσω και επίσης περιμένουμε το δεύτερο μέρος. (Α επίσης μια ερώτηση που θα ήθελα να κάνω αν μπορείς να μου τη λύσεις, μπορώ να αλλάξω μόνη μου το όνομα του δικτύου μου και να βάλω μόνη μου όποιο κωδικό θέλω? ελπίζω να είναι ευκολο και να μπορώ να το κάνω μόνη μου με τις συμβουλές σου!! ) Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βεβαίως και μπορείς να το κάνεις μόνη σου Λαμπρινή μου! Έχω οδηγίες στο link που είναι στο #5 (http://sundaysprojects.blogspot.gr/2016/04/secure-your-wifi-network.html) και θα το βρεις στα βήματα 2 και 3. Ότι βοήθεια χρειαστείς μου λες!

      Διαγραφή
  7. Κατερίνα είναι εξαιρετικά χρήσιμες οι πληροφορίες σου.Ο άντρας μου είχε κατεβάσει την εφαρμογή wi fi analyzer και βρήκε το κανάλι με τη λιγότερη κίνηση και βέλτιστη απόδοση. Πρέπει όμως να αλλάξουμε και θέση στο ρουτερ γιατί τώρα βρίσκεται στην κουζίνα μαζί με ασύρματο.Και να αλλάξουμε και κωδικούς. Θα πάω κιόλας να διαβάσω το 2ο μέρος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...