Κυριακή 7 Απριλίου 2019

6 βήματα για να αντιμετωπίσεις το Spring Cleaning





Η έναρξη της γενικής καθαριότητας μας προκαλεί φόβο και όχι άδικα. Όσο περισσότερο αναβάλλουμε το spring cleaning, τόσο βουνό μας φαίνεται. Αντί να περιμένετε να βρεθεί μια ολόκληρη εβδομάδα κενή για να ξεκινήσετε (πράγμα αδύνατο), προσπαθήστε να ξεκινήσετε σταδιακά με λίγες λίγες τις δουλειές ώστε να είναι διαχειρίσιμες.








Σήμερα λοιπόν σας έχω μία διαδικασία βήμα βήμα χωρίς στρες που θα μας βοηθήσει να μπούμε σε μία σειρά όχι μόνο για το spring cleaning αλλά και για οποιοδήποτε project μεγάλης καθαριότητας.


Βήμα 1: Ορίζουμε ώρα έναρξης
Να είστε συγκεκριμένοι. Γράψτε το στο ημερολόγιό σας και τηρήστε το ευλαβικά. Το ξεκίνημα μπορεί να είναι το πιο δύσκολο κομμάτι, αλλά κοιτάξτε στη φωτεινή πλευρά: Όταν τελικά ξεκινήσουμε είναι εύκολο και να συνεχίσουμε γιατί θα έχουμε το κίνητρο.

Βήμα 2: Ξεκαθάρισμα
Βρείτε δύο κούτες ή καλάθια και ένα χρονοδιακόπτη. Προχωρήστε απευθείας στην προβληματική περιοχή που μπορεί να είναι ένα δωμάτιο, μία ντουλάπα ή ακόμα και ένα συρτάρι. Η μία κούτα θα είναι για τα πράγματα που είναι για τα σκουπίδια και η άλλη για τα πράγματα που είναι για χάρισμα. Ρυθμίστε το χρονοδιακόπτη σας στα 15 λεπτά και γεμίστε με αντικείμενα που δεν χρησιμοποιείτε ή δεν χρειάζεστε πλέον. Προσπαθήστε να γεμίσετε και τις δύο κούτες πριν χτυπήσει ο χρονοδιακόπτης. Διαβάστε την ανάρτηση Απλά tips για να οργανώσετε τα πάντα! για να μάθετε όλα τα μυστικά που χρειάζεστε. Ξεσηκωθήκατε; Συνέχισε! Νιώσατε κούραση και θέλετε να σταματήσετε; Κανένα πρόβλημα. Σταματήστε και συνεχίζετε πάλι αύριο.



Βήμα 3: Επαναλάβετε το βήμα 2
Συνεχίστε το ξεκαθάρισμα για τουλάχιστον 15 λεπτά κάθε μέρα μέχρι να τελειώσετε. Αν διαπιστώσετε ότι τεμπελιάσατε και ξεχαστήκατε μια μέρα, προγραμματίστε και πάλι την ώρα στο ημερολόγιό σας. Μόλις τελειώσετε με τα εύκολα σκάψτε βαθύτερα. Ξεκινήστε από τη μία πλευρά του χώρου και δουλέψτε με σειρά εστιάζοντας σε μια μικρή περιοχή κάθε φορά. Διαβάστε τις αρχές του μινιμαλισμού του Κυριακή στο σπίτι για να πάρετε εύκολες αποφάσεις για το τι πρέπει α μείνει και τι να φύγει.

Βήμα 4: Δημιουργία λίστας εργασιών
Όταν κάνετε το ξεκαθάρισμα, επικεντρωθείτε στον εντοπισμό προβληματικών περιοχών που πρέπει να επιστήσετε την προσοχή σας στο καθάρισμα. Γράψτε τα σημεία αυτά και φτιάξτε μια λίστα. Για παράδειγμα να καθάρισμα πίσω από την ντουλάπα, καθάρισμα φωτιστικών, καθάρισμα καφετιέρας κ.ο.κ


Βήμα 5: Ξεκινήστε ένα δωμάτιο τη φορά
Ξεκινήστε με ένα δωμάτιο τη φορά και ελέγξτε τη λίστα εργασιών σας. Ρυθμίστε το χρονοδιακόπτη για 15 λεπτά και ξεκινήστε τις δουλειές με τη σειρά. Δεν είναι ανάγκη να τελειώσετε ένα δωμάτιο τη φορά αλλά αν έχετε το κίνητρο θα συνεχίσετε σβήνοντας όλο και περισσότερες δουλειές από τη λίστα. Στην ανάρτηση Spring Cleaning θα βρείτε εκτυπώσιμη λίστα με όλες τις δουλειές που πρέπει να γίνουν ανά δωμάτιο.

Βήμα 6: Τερματίστε
Συνεχίστε το βήμα 6 μέχρι να δείτε φως στο τούνελ. Σίγουρα αν έχετε φτάσει μέχρι εδώ, το χρονόμετρο σας δεν είναι μόνο στα 15 λεπτά αλλά έχετε φτάσει στη 1 ώρα. Αφού έχετε ανεβάσει ρυθμούς η ανάρτηση Πως να καθαρίζω πιο γρήγορα θα σας βοηθήσει αρκετά. Συγχαρητήρια θα τα καταφέρετε να τερματίσετε. Μην ξεχνάτε να καθαρίζετε τακτικά για να αποφύγετε να το χάος που συναντήσατε αυτή τη φορά και στην επόμενη γενική καθαριότητα.


Καλή εβδομάδα!

16 σχόλια:

  1. Το βήμα 2 πρέπει να το επαναλάβω πολλές φορές, Κατερίνα μου, για να ξεκαθαρίσω τι τελικά θα μείνει στο craft room μου, τι θα χαρίσω και τι θα πετάξω. Το κόλπο όμως με τον χρονοδιακόπτη, πολύ μου άρεσε. Πολλά πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα αυτά που κρατάμε για μελλοντικά crafts δύσκολα ξεκαθαρίζονται Μία μου. Βέβαια άμα έχεις craft room έχεις και τον απαραίτητο χώρο να τα έχεις όλα ταχτοποιημένα και οργανωμένα. Το κόλπο με το χρονοδιακόπτη είναι ότι πρέπει για να μας δώσει κίνητρο να ξεκινήσουμε. Καλό συμμάζεμα!

      Διαγραφή
  2. Εχω ξεκινησει ήδη απο τον προηγούμενο μήνα τη γενική μου. Λίγα βήματα τη φορά για να μην αγχωνομαι. Εκανα τα ντουλάπια κουζίνας, αγοράσαμε ντουλάπα για τη μικρη και τα τακτοποιησα ολα. Έκανα κι ενα πρωτο ξεκαθάρισμα της δικης μου ντουλαπας κ; ι το σαββατοκύριακο θα κανουμε ξεκαθαρισμα τα ρουχα του συζύγου. Ετσι θα ξεμπερδέψω με τα χειμωνιάτικα και θα ειναι έτοιμα για αποθήκευση τον αλλο μηνα. Φιλιά, φιλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταπληκτική σε βρίσκω. Έχεις ήδη πρόγραμμα και έχεις οργανωμένες τις δουλειές σου ώστε να μην σου πέσουν όλα μαζεμένα. Μπράβο να ξεσηκωνόμαστε και να παίρνουμε παράδειγμα η μία από την άλλη!

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαρία Έλενα. Ελπίζω να έχεις ξεκινήσει σιγά σιγά με τις δουλειές σου.

      Διαγραφή
  4. Για να πετάξω πράγματα πρέπει να φύγω από το σπίτι και να ξεκαθαρίσει ο άνδρας μου.
    Αφού ό,τι βγάζω στην άκρη το κρατάω για κουρελάκια.
    Είναι πολύ σοβαρή η περίπτωσή μου γιατρέ 🤣🤣🤣🤣
    Πολύ καλές όμως οι συμβουλές σου .
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ σοβαρή η περίπτωση σου όντως. Έχεις οξεία καλλιτεχνική φύση! Κράτα τα κουρελάκια για τις δημιουργίες σου και ξεκαθάρισες άλλους χώρους του σπιτιού!

      Διαγραφή
  5. Νομίζω πρέπει να ερθεις σπίτι μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το έχω πάρει απόφαση να το κάνω κάποια στιγμή σοβαρά, γιατί απλά δεν πάει άλλο!
    Άλκηστη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό ξεκίνημα. Βάλε το χρονοδιακόπτη σου και ξεκίνα με μικρά μικρά βήματα. Θα δεις μετά πόση ενέργεια θα έχεις για να συνεχίσεις. Καλή κουράγιο!

      Διαγραφή
  7. Κατερίνα μου θα ακολουθήσω τις συμβουλές σου αλλά θα δυσκολευτώ στο δεύτερο βήμα γιατί δεν θέλω να πετώ τίποτε και σε λίγο δεν θα μας χωράει το σπίτι.Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλασσικά όπως όλες οι crafters και εσύ Θάλεια μου. Αν τα έχεις όλα όμορφα και οργανωμένα θα δεις που όλα θα μπούνε σε μια σειρά. Κάνε την αρχή και μετά σιγά σιγά τα βήματα.

      Διαγραφή
  8. Κατερίνα μου, πάνω στην ώρα το διάβασα το ποστ σου. ΑΠο Δευτέρα ξεκινά η γενική καθαριότητα μου! Θα ακολουθήσω το βήμα 3, δεν το έχω κάνει ποτέ μέχρι τώρα. Ελπιζω να πιάσει. ΦΙλιά πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βήμα 3 είναι από τα αγαπημένα μου tips. ΜΑΣ κρατάει σε μια σειρά με μόνο 15 λεπτά την ημέρα. Καλό ξεκίνημα και καλή δύναμη!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...