Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Καθαρό σπίτι με 20 λεπτά την ημέρα για 30 ημέρες!






Τι τύπος νοικοκυράς είσαστε; Καθαρίζετε κάθε μέρα και από λίγο ή τα φορτώνεται όλα στο Σαββατοκύριακο; Προσωπικά δεν μπορώ να διαλέξω ανάμεσα στα δύο στυλ για αυτό αποφάσισα να τα αναλύσω εδώ μαζί σας βάζοντάς τα σε πρόγραμμα! Μιας και αυτή την περίοδο προσπαθώ να κάνω λίγο κάθε μέρα ξεκινάω με αυτό και έφτιαξα ένα πρόγραμμα 30 ημερών με ξένοιαστα Σαββατοκύριακα!









Ξεκινάω με 5 παραδοχές πριν πάμε στα βαριά του προγράμματος που πιστεύω ότι είναι απαραίτητες για να τηρηθεί η συγκεκριμένη οργάνωση:

1. Dropping zone! Αυτό το έχω ξεκινήσει ήδη και αν έχετε σκοπό να με ακολουθήσετε θα πρέπει να το υιοθετήσετε και εσείς! Είναι ένα καλαθάκι που βρίσκεται δίπλα στην πόρτα της εισόδου και εκεί μπαίνουν όλα αυτά που έρχονται από έξω όπως λογαριασμοί, κινητά, ομπρέλες, χαρτιά, γυαλιά κλπ! Όλα αυτά και άλλα πολλά σταματάνε στην πόρτα και δεν σκορπίζονται μέσα στο σπίτι!

2. Πλένουμε τα πιάτα αμέσως μετά το φαγητό! Αυτό είναι πολύ δύσκολο το ομολογώ και θέλει πειθαρχία να μην χαλαρώσεις απ’ ευθείας στον καναπέ! Αν έχετε πλυντήριο πιάτων βάλτε τα μέσα και περιμένετε μέχρι να γεμίσει εννοείται! Το ίδιο ισχύει και για τα σκουπίδια. Αν γεμίσουν τα βγάζουμε αμέσως έξω (όχι στο μπαλκόνι)! Νομίζω αυτές οι αναβλητικότητες φορτώνουν πολύ το πρόγραμμα! Άλλο είναι να πλένεις τα πιάτα του μεσημεριανού και άλλο όλης της μέρας!


3. Πλυντήρια. Εδώ επίσης θέλει λίγα και συχνά αν δεν θέλετε να φορτώνεται το ΣΚ με δουλειές! Γέμισε το καλάθι σας βάλτε και το πλυντήριο, έχει καλή μέρα βάλτε πάλι. Έτσι δεν στοιβάζονται τα ρούχα βουνό να μας περιμένουν!

4. Παίρνουμε τις δουλειές σαν διασκέδαση! Βάλτε μουσική, δείτε το σαν γυμναστική και διαβάστε το θέμα μας Διασκεδάστε κάνοντας τις δουλειές του σπιτιού για περισσότερες ιδέες!

5. Βάζουμε χρόνο! Είπαμε θα καθαρίζουμε «λίγο» κάθε μέρα! Δεν θα γινόμαστε και πτώματα μετά τη δουλειά για να χαρούμε 2 μερούλες! Οπότε βάζουμε σαν στόχο το 20 λεπτό!



Πάμε τώρα να δούμε τις 30 μέρες! Δεν το έβαλα σε μορφή ημερολογίου γιατί κακά τα ψέματα δεν είναι όλες οι μέρες ίδιες! Αν πχ έχουμε μια εξαντλητική μέρα στη δουλειά θα διαλέξουμε ένα πιο «ελαφρύ» 20λεπτο ή εσείς οι μανούλες έχετε να υπολογίσετε και το πρόγραμμα δραστηριοτήτων των μικρών σας. Οπότε τα βάζω εδώ σαν χρονολογική λίστα και τα διαμορφώνεται ανάλογα με τις προσωπικές σαν ανάγκες ώστε να φτιάξετε το δικό σας εκτυπώσιμο.

1. Απλό καθάρισμα σαλονιού και κουζίνας (συμμάζεμα, ξεσκόνισμα, σκούπισμα)

2. Απλό καθάρισμα μπάνιου (τουαλέτα, μπανιέρα, καθρέφτης)

3. Απλό καθάρισμα υπνοδωματίων (συμμάζεμα, ξεσκόνισμα, σκούπισμα)

4. Καθάρισμα extra δωματίων πχ γραφείο, δωμάτιο ξένων κλπ (συμμάζεμα, ξεσκόνισμα, σκούπισμα)

5. Τζάμια/Παντζούρια

6. Αλλαγή σεντόνια πετσέτες / Σίδερο

7. Σκούπισμα με ηλεκτρική όλο το σπίτι. Σφουγγάρισμα.



8. Απλό καθάρισμα μπάνιου (τουαλέτα, μπανιέρα, καθρέφτης)

9. Απλό καθάρισμα υπνοδωματίων (συμμάζεμα, ξεσκόνισμα, σκούπισμα)

10. Βαθύ καθάρισμα σαλονιού (καθρέφτες, βιτρίνες, πίνακες, διακοσμητικά, φωτιστικά κλπ)

11. Καθάρισμα μπαλκόνια, αυλές κλπ

12. Συμμάζεμα – ταχτοποίηση στις ντουλάπες

13. Αλλαγή σεντόνια πετσέτες / Σίδερο

14. Σκούπισμα με ηλεκτρική όλο το σπίτι. Σφουγγάρισμα.



15. Βαθύ καθάρισμα υπνοδωματίων (συμμάζεμα και καθάρισμα συρταριών και ντουλάπας, καθάρισμα κάτω από το κρεβάτι, πίνακες, φωτιστικά κλπ)

16. Απλό καθάρισμα μπάνιου (τουαλέτα, μπανιέρα, καθρέφτης)

17. Απλό καθάρισμα σαλονιού και κουζίνας (συμμάζεμα, ξεσκόνισμα, σκούπισμα)

18. Καθάρισμα χερουλιών, τηλεφώνων, τηλεκοντρόλ, διακοπτών κλπ

19. Καθάρισμα ψυγείου και ντουλαπιών με τρόφιμα. Οργάνωση πραγμάτων.

20. Αλλαγή σεντόνια πετσέτες / Σίδερο

21. Σκούπισμα με ηλεκτρική όλο το σπίτι. Σφουγγάρισμα.



22. Βαθύ καθάρισμα μπάνιου (ντουλάπια, κάδος, πλακάκια κλπ)

23. Απλό καθάρισμα σαλονιού και κουζίνας (συμμάζεμα, ξεσκόνισμα, σκούπισμα)

24. Απλό καθάρισμα υπνοδωματίων (συμμάζεμα, ξεσκόνισμα, σκούπισμα)

25. Καθάρισμα extra δωματίων πχ γραφείο, δωμάτιο ξένων κλπ (συμμάζεμα, ξεσκόνισμα, σκούπισμα)

26. Καθάρισμα μπαλκόνια, αυλές κλπ

27. Αλλαγή σεντόνια πετσέτες / Σίδερο

28. Σκούπισμα με ηλεκτρική όλο το σπίτι. Σφουγγάρισμα.





29. Βαθύ καθάρισμα κουζίνας (συσκευές, ντουλάπια, κάδος κλπ)

30. Καθαρίστε κάτι που σας ξέφυγε όλο το μήνα ή κάτι που δεν προλάβατε (πχ φούρνος κουζίνας ή τα παιχνίδια των μικρών)


Πιστεύω ότι τα έχω καλύψει όλα! Αν όχι προσθέστε αντίστοιχα στην 30η μέρα και πείτε μου και μένα φυσικά! Αν κάποια μέρα την χάσουμε δεν πειράζει την μεταφέρουμε στην επόμενη (δεν την προσπερνάμε). Τώρα το ιδανικό βεβαία είναι να ξεκινήσουμε από μια καλή βάση (γιατί αλλιώς που να φτάσει το 20λεπτο) οπότε λέω να αρχίσω τη γενική σήμερα! Εκτυπώνουμε και ξεκινάμε!


Για όλες εσάς που πνίγεστε τις καθημερινές δείτε το εναλλακτικό πρόγραμμα Καθαρό σπίτι καθαρίζοντας μόνο το Σαββατοκύριακο!

Για τη γενική καθαριότητα ολόκληρου του σπιτιού θα τα βρείτε όλα συγκεντρωμένα στο γενικό θέμα Spring Cleaning!


Καλή εβδομάδα!

33 σχόλια:

  1. Έτσι είναι! Αν δεν έχεις πρόγραμμα σου βγαίνει η πίστη για να το κρατήσεις καθαρό. Γι'αυτό κι έχω κάνει πρόγραμμα κάθε μέρα έχω συγκεκριμένη δουλειά που πρέπει να κάνω που δεν ξεπερνούν το 20λεπτο. Εκτός κι αν είναι γενικής φύσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το περίμενα ότι θα με καταλάβεις Μαρία μου μιας και έχουμε το ίδιο στυλ με την οργάνωση! Άρα και εσύ είσαι φαν του λίγο κάθε μέρα! Για να δούμε πως θα τα καταφέρω!

      Διαγραφή
  2. Μου αρέσουν τα προγράμματα! Μπράβο Κατερίνα που μας βάζεις σε ρυθμό και ενόψει μάλιστα της ανοιξιάτικης γενικής καθαριότητας. Δεν είναι μακρυά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δειλά δειλά ξεκίνησα κάποια πράγματα γενικής Ελευθερία μου μιας και αλλιώς δε βλέπω να μου φτάνουν τα 20λεπτα της ημέρας! Πολύ χαίρομαι που μοιραζόμαστε την αγάπη για τα προγράμματα!

      Διαγραφή
  3. Γειά σου Κατερίνα! Μου αρέσει ο προγραμματισμός σου στις δουλειές του σπιτιού. Κι εγώ το ίδιο περίπου κάνω: έχω χωρίσει το σπίτι σε ζώνες και δουλεύω κάθε ζώνη μια συγκεκριμένη εβδομάδα του μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι που σε γνωρίζω Τόνια! Θα ήθελα να μάθω παραπάνω για το πρόγραμμα σου!
      Πάω μια βόλτα στο blog σου να διαβάσω!

      Διαγραφή
  4. Kαι εγώ όλο προγράμματα είμαι,αλλά η αλήθεια είναι ότι αν δεν έχω όρεξη,πάνε τα προγράμματα στον βρόντο!!Καλημέρα Κατερίνα,καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα σωστή Ιωάννα μου! Είναι μερικές μέρες που δεν θες να κάνεις τίποτα είναι η αλήθεια!
      Προσωπικά τις αφήνω και συνεχίζω την επόμενη!

      Διαγραφή
  5. Πρόγραμμα αυστηρό ποτέ δεν έβαλα γιατί έχω ένα ελάττωμα... όταν κάνω πρόγραμμα δεν κάνω δουλειές. Φροντίζω σε καθημερινή βάση να είναι εντελώς τακτοποιημένο το σπίτι και μιλάμε για αρκετά μεγάλο σπίτι με 4 κρεβατοκάμαρες και απλά το Σάββατο κάνω την λεγόμενη "γενική". Με τις δουλειές του σπιτιού ποτέ δεν είχα πρόβλημα εκτός από μία... ΤΟ ΣΙΔΕΡΩΜΑ! Εκεί είναι να με κλαις...αναγκαστικά το κάνω και αφού έχουν μαζευτεί 5-6 πλυντήρια. Φιλιά & καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού τα καταφέρνεις Χριστίνα μου σε ένα τόσο τεράστιο σπίτι σου βγάζω το καπέλο ειλικρινά! Το σίδερο είναι η αδυναμία μου οπότε δεν έχω πρόβλημα! Αρκεί να μην έχει πουκάμισα χιχιχι!

      Διαγραφή
  6. Διαβάζω καθαρό σπίτι για 30 μέρες και λέω δε μπορεί.. κάποιο μαγικό κάνει και πρέπει να μου το πει!!!! χαχαχαχαχα Κρίμα να το κρατήσει μόνο για εκείνη!! Τελικά μου λες να το καθαρίζω.. Το κόλπο της Mary Poppins μήπως σου βρίσκεται?? :p
    Δεν μένει καθαρό ούτε ενα 24 ωρο. Εχω απηυδήσει πλέον και το κακό είναι πως δεν είμαι του προγράμματος και μετά γκρινιάζω.. καλή ώρα!! χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ πως ντε! Αν δεν έχεις πουθενά κρυμμένη τη Mary Poppins Ελεάνα μου άστα! Τουλάχιστον με το πρόγραμμα, αν το ακολουθείς με ένα 20λεπτο την ημέρα ξεμπερδεύεις! Αν μαζευτούν οι δουλειές μετά θα θες τον ατελείωτο να ξεμπερδέψεις! Καλό κουράγιο!

      Διαγραφή
  7. Δυστυχως δεν υπάρχει περίπτωση αυτη τη στιγμή να κρατήσω πρόγραμμα! Αν σκεφτείς ότι βάζω σκούπα 4 φορες την ημέρα (όσες φορές τρώει το μικρό μου ζιζάνιο). Οι ιδέες σου όμως ειναι πολυ καλές και μερικές θα τις εφαρμόσω πχ το "dropping zone" αμέσως κιόλας! Όσο για τα πλυντήρια δεν υπάρχει σωτηρία για μένα όσο και να πλένω τα καλάθια μου ειναι πάντα γεμάτα χαχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι που σου άρεσε η λογική του dropping zone Ντίνα μου! Θα δεις ότι θα βοηθήσει αρκετά! Τώρα για το γενικό πλάνο με 2 μικρούλια στο σπίτι ούτε που θέλω να φαντάζομαι τι πανικός επικρατεί οπότε το μόνο που μπορώ να πω είναι καλή δύναμη!

      Διαγραφή
  8. Εγώ λοιπόν έχω βάλει πρόγραμμα και κάθε μέρα για μια ώρα μετά τη δουλειά βάζω πλυντήριο, κάνω το σίδερο του πλυντηρίου της προηγούμενης μέρας, στρώνω τα κρεβάτια και γενικά τακροποιώ τα δωμάτια. Τα ρούχα είναι μεγάλο άγχος γιαυτό δεν τ' αφήνω να μαζεύονται. Για την κουζίνα συνήθως φροντίζει ο άντρας μου να είναι πάντα πεντακάθαρη. Συμμάζεμα πάντα μετά το φαγητό και κατά το μαγείρεμα. Ωστόσο θα λάβω υπόψη μου και τη λίστα σου για κάποιες έξτρα δουλειές που θέλω να αποφεύγω τα ΣΚ για να ξεκουράζομαι λίγο παραπάνω!!! Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά Χριστίνα μιλάμε για άπειρα πλυντήρια! Όσο και αν δεν με ενοχλεί το σίδερο δεν ξέρω αν θα το άντεχα καθημερινά! Πάντως από ότι φαίνεται έχεις ήδη μοιρασμένες τις δουλειές και σε βρίσκω μια χαρά από θέμα προγράμματος!

      Διαγραφή
  9. Τέλειο το πρόγραμμά σου αλλά εγώ δεν το έχω τόσο βρε παιδί μου χαχαχα Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Με πρόγραμμα όλα τα καταφέρνουμε
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατερινάκι μου, αν και δεν είμαι του προγράμματος, μου φαίνεται καλό αυτό που διάβασα και λέω να το δοκιμάσω να δω πώς θα πάει!
    Thanks dear!!!
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι Μαρίνα μου! Άλλη μία συμπαραστάτρια στον αγώνα απέναντι στις δουλειές του σπιτιού!

      Διαγραφή
  12. Πόσο το χρειάζομαι αυτό το πρόγραμμα!Το καρφιτσώνω κι ελπίζω να το εφαρμόσω κιόλας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό κουράγιο Δέσποινα! Πάντως τελικά δεν είναι τόσο δύσκολο! Εγώ μέχρι τώρα καλά τα πάω! Ελπίζω να τα καταφέρεις και εσύ!

      Διαγραφή
  13. Νομιζω οτι χωριζοντας τις δουλειες του σπιτιου (εγω σαν εργαζομενη) δεν πελαγωνω. όταν έχω ρεπο (φροντιζω το ενα να ειναι καθημερινη) και λειπουν τα παιδιά απο σπιτι κανω τυπου γενικο καθαρισμα.
    I love your posts!!
    Φιλιά
    Καίτη-oiparamythenies

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α τι τυχερή που είσαι με το ρεπό καθημερινή! Πρέπει να βολεύει απίστευτα όχι μόνο για το καθάρισμα αλλά και για άλλες διάφορες υποχρεώσεις! Σ' ευχαριστώ που πέρασες!

      Διαγραφή
  14. Το πρόγραμμα είναι πολύ σημαντικό ώστε να μη μαζεύονται οι δουλειές σε σημείο που να μην ξέρεις από που να τις πιάσεις!! Υπέροχες οι αναρτήσεις σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο Τριανταφυλλένια μου! Και αν είσαι του προγράμματος είσαι και στο σωστό σημείο! Ετοιμάζω και εναλλακτικό πρόγραμμα για αυτούς που δεν προλαβαίνουν τις καθημερινές! Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  15. Κατερινα γεια σου! Πολυ καλο το προγραμμα κι εξυπηρετικο. Εχω ομως μια ερωτηση, μες το σπιτι ειμαστε μονες μας;;; δεν υπαρχει κανεις αλλος;;; νομιζω πρεπει να συμπεριλαβεις και συζυγους και παιδια σε καποιες δουλειες. Δεν γινετε να λερωνουν ολοι και να καθαριζει ενας! Καλη δυναμη σε ολες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελική μου σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Αρκετά εύστοχη η παρατήρηση σου! Εννοείται πως το παραπάνω πρόγραμμα εργασιών δεν είναι φτιαγμένο για να βγαίνει από ένα άτομο! Το σωστό είναι οι δουλειές να μοιράζονται! Μου δίνεις έμπνευση και για σχετική ανάρτηση.

      Διαγραφή
  16. Απαντήσεις
    1. Η δουλειές του σπιτιού δεν τελιονει ποτέ εγώ πρώτα μαγειρεύω στο χωριό να δητε πόσες δουλειές έχουμε άμα δεν έχεις πρόγραμμα χάθηκες

      Διαγραφή
  17. με σωστό προγραμα όλα γίνονται κορίτσια μου. καλή διάθεση να έχετε και μουσικουλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...