Κυριακή 10 Μαρτίου 2019

Μια διαφορετική vegan ζεστή φακοσαλάτα





Πόσοι από σας τρέχουν μακρυά μόλις ακούσουν ότι το μενού έχει φακές; Το παραδέχομαι ότι μέχρι σήμερα το έκανα και εγώ, μέχρι που βρήκα τον πιο νόστιμο και διαφορετικό τρόπο να βάλω τις φακές στο πρόγραμμα. Πάμε μαζί να φτιάξουμε μια ζεστή φακοσαλάτα εύκολη αλλά τσαχπίνικη.









Για κυρίως πιάτο και για δύο άτομα χρησιμοποιώ τα εξής υλικά:
- 1 κούπα φακές
- 1/2 κούπα ρύζι
- 1 καρότο
- 1 αχλάδι
- 1/2 πιπεριά πράσινη
- 1/4 κρεμμύδι ξερό
- 2κσ κουκουνάρι
- αλάτι, πιπέρι, πάπρικα, δάφνη, μαϊντανός, λάδι


Βάζουμε σε ένα κατσαρολάκι τις φακές να βράσουν σε αλατισμένο νερό με ένα φύλο δάφνης. Μέχρι να βράσουν οι φακές ψιλοκόβουμε όλα τα λαχανικά μας και το αχλάδι, σε μικρά κυβάκια και τα βάζουμε σε ένα γυάλινο μπολ.


Μόλις βράσουν οι φακές, προσοχή δεν τις θέλουμε λιωμένες αλλά να κρατάν το σχήμα τους, τις σουρώνουμε. Στη συνέχεια τις βάζουμε στο μπολ πάνω από τα λαχανικά που έχουμε κόψει. Αυτό το κόλπο κάνει τα λαχανικά να μαραθούν από τη θερμοκρασία χωρίς όμως να χάσουν τελείως την τραγανότητα τους.



Κλείνουμε το μπολ με ένα καπάκι ή μια μεμβράνη αν δεν έχουμε καπάκι και αφήνουμε τα αρώματα και τις γεύσεις να αναμειχθούν. Στη συνέχεια βάζουμε και το ρύζι μας να βράσει στο κατσαρολάκι (μη λερώνουμε και πολλά σκεύη).


Αντίστοιχα σουρώνουμε και προσθέτουμε και το ρύζι στα υπόλοιπα υλικά. Τέλος ανακατεύουμε, δοκιμάζουμε, αλατοπιπερώνουμε και προσθέτουμε τα μυρωδικά τις αρεσκείας μας και ωμό παρθένο ελαιόλαδο.


Εδώ ανάλογα με την υπομονή σας μπορείτε να αφήσετε λίγο τη σαλάτα με κλειστό το καπάκι στο μπολ για να αναδείξετε καλύτερα τα μυρωδικά σας. Εγώ συνήθως δεν αντέχω και αρχίζω λίγο λίγο να τρώω με το κουτάλι κατευθείαν από το μπολ.


Ο συνδυασμός κρεμμυδάκι, καρότο, πιπεριά με το αχλάδι και το κουκουνάρι είναι ονειρεμένος. Τον πέτυχα τυχαία γιατί είχα ένα αχλάδι στο ψυγείο που ήταν στα τελευταία του και από τότε το έχω καθιερώσει.


Εννοείται μπορείτε να παίξετε με τα λαχανικά και τα μπαχαρικά και να φτιάξετε τη γεύση που ταιριάζει στα γούστα σας. Η βάση είναι ένα μέρος φακές, μισό μέρος ρύζι και το μυστικό είναι τα ωμά λαχανικά που αχνίζονται στους υδρατμούς από τις βραστές φακές.


Δοκιμάστε αύριο αυτή την εύκολη, νόστιμη και vegan σαλάτα με το twist που δίνει το αχλάδι και δεν θα θέλετε να ξαναδείτε τις φακές σούπα. Εγώ δυστυχώς θα συνεχίσω να τις φτιάχνω αν και δεν τις αγαπώ καθόλου, μέχρι να πειστούν και τα υπόλοιπα μέλη του σπιτιού ότι η φακοσαλάτα είναι κυρίως γεύμα!


Καλή εβδομάδα!

22 σχόλια:

  1. Πολύ πρωτότυπη συνταγή! Θα το δοκιμάσω σίγουρα, να ξεφύγουμε από τις κλασικές φακές πια... Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ. Μάλιστα τρώγεται και ωραιότατα ακόμα και στους πιο ζεστούς μήνες σε αντίθεση με τη σούπα που θέλει κρύο και χειμώνα.

      Διαγραφή
  2. Οι φακές σαλάτα έχει γίνει ο αγαπημένος μου τρόπος να τις τρώω τον τελευταίο χρόνο. Δεν θα σκεφτόμουν ποτέ να προσθέσω κάποιο φρούτο... Τέλεια ιδέα, θα τις δοκιμάσω κι έτσι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από τότε που δοκίμασα τυχαία το αχλάδι έχει γίνει ο αγαπημένος μου συνδυασμός Ρία. Αν κάνεις καμιά δοκιμή και με άλλα φρούτα γράψε προτάσεις να πάρω ιδέες.

      Διαγραφή
  3. Η σαλάτα σου, Κατερίνα μου, είναι πράγματι τσαχπίνικη! Ευχαριστούμε για τη συνταγή. Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μία. Είναι εύκολη και μπορείς να την προσαρμόσεις ανάλογα με το τι έχεις στο ψυγείο σου και ποια λαχανικά προτιμάτε πιο πολύ.

      Διαγραφή
  4. Φαίνεται δελεαστική, αλλά μπυ ξενίζει το φρούτο. Τι ρυζι βάζεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στις φωτογραφίες που έχω εδώ είναι μπασμάτι αλλά και με κανονικό για πιλάφι που το έχω δοκιμάσει το ίδιο νόστιμο είναι. Όσο για το αχλάδι, δοκίμασε να ρίξεις λίγο μόνο στο πιάτο σου την πρώτη φορά ώστε να το δοκιμάσεις και αν σου αρέσει το προσθέτεις από την αρχή την επόμενη φορά.

      Διαγραφή
  5. Πόσοι τρέχουν μακριά;;;; Εγώ πάντως πρώτη!!! Μαγείρευα για να φάνε τα παιδιά μου και εγώ ούτε που τις μύριζα. Θα φτιάξω μια μικρή ποσότητα να τις δοκιμάσω και σαν σαλάτα Κατερίνα μου να δω μήπως και αλλάξω γνώμη. Ευχαριστούμε για την συνταγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ με το ζόρι 2-3 κουταλιές την σούπα Χριστίνα μου. Δοκίμασε και μπορείς να βάλεις και άλλα καλούδια ώστε να τις φέρεις στις γεύσεις σου. Κρίμα είναι και έχουν και βιταμίνες που λέει και η μαμά μου!

      Διαγραφή
  6. Μικρή δεν μου άρεσαν καθόλου οι φακές σε αντίθεση με τις εγγονές μου που τρελαίνονται και οι δύο για φακές.
    Θα δοκιμάσω σίγουρα αυτή τη σαλάτα.
    Λίγο το αχλάδι μου ξενίζει αλλά για να το λες καλό θα είναι.
    Πάω να δω πάλι τα υλικά.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά εύκολες οι εγγονές σου Ρένα μου. Το αχλάδι όπως έγραψα και παραπάνω, μπορείς την πρώτη φορά να το βάλεις στο τέλος σε μια ποσότητα από το πιάτο σου ώστε να το δοκιμάσεις. Θα είναι λίγο πιο τραγανό από ότι να το είχες στην αρχή αλλά έτσι θα δεις αν σου ταιριάζει για την επόμενη φορά.

      Διαγραφή
  7. Το ρύζι μου φαίνεται για μπασμάτι.
    Είναι ;
    Και κάτι ακόμα .
    Ούτε εγώ κρατιέμαι .Θα τρώω μέσα από το μπολ.😂😂😂😂😂😂

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι μπασμάτι είναι αλλά το φτιάχνω και με απλό ρύζι για πιλάφι και είναι μια χαρά νοστιμότατο.

      Διαγραφή
  8. Μου φαίνεται πολύ νόστιμη και λαχταριστή η φακοσαλάτα σου Κατερίνα!!!Μικρή ούτε και εγώ έτρωγα τις φακές,αλλά τώρα τις φτιάχνω γιατί αρέσουν, συνήθως-όχι πάντα, στον Φραγκισκάκο!!Θα την δοκιμάσω άμεσα την συνταγή, έχω και κουκουνάρι,μη λήξει.Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κουκουνάρι το έβαλα και εγώ για έξτρα τσαχπινιά μιας και το είχα πρόχειρο. Δεν είναι απαραίτητο αλλά έχει μια γεύση που ταιριάζει γάντι στο τελικό σύνολο. Σ' ευχαριστώ πολύ Ιωάννα.

      Διαγραφή
  9. Κι εγώ δεν πεθαίνω για φακές ... Ωστόσο Κατερίνα μου, μου βάζεις δεύτερη σκέψη με αυτή τη συνταγή!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι από τα ελάχιστα όσπρια που τρώμε οπότε έψαχνα να βρω τρόπους ώστε να φέρω τις φακές λίγο πιο κοντά στα γούστα μου. Δοκίμασε το και περιμένω εντυπώσεις!

      Διαγραφή
  10. Φαίνεται πολύ ωραία και λαχταριστή η σαλάτα σου Κατερίνα μου! Θα τη δοκιμάσουμε σύντομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...