Κυριακή, 21 Ιουλίου 2013

Ψάχνοντας τον σωστό τρόπο να κρατάω το laptop!




Αν κοιτάξετε με προσοχή τη διπλανή φωτογραφία και κρατάτε το laptop σας, είμαι σίγουρη ότι θα αρχίσετε να νοιώθετε τον πόνο στα σημεία που δείχνει! Σήμερα λοιπόν αποφάσισα να ψάξω να βρω ποιος είναι ο σωστός τρόπος να κάθομαι με το laptop όταν γράφω στο blog μου τις Κυριακές αλλά και όχι μόνο!









 Γενικά tips και συμβουλές:



Χρησιμοποιήστε μεγάλη οθόνη.
Αγοράστε ένα φορητό υπολογιστή με τη μεγαλύτερη δυνατή οθόνη για τις ανάγκες σας. Πολλοί φορητοί υπολογιστές προσφέρουν πολύ μεγάλες οθόνες, αλλά είναι δύσκολοι στη μετακίνηση. Υπάρχουν σειρές με μικρότερα notebook, αλλά ενώ μια μικρότερη οθόνη μπορεί να είναι βολική στη μεταφορά, βεβαιωθείτε ότι είστε σε θέση να διαβάσετε τους χαρακτήρες της οθόνης και να χρησιμοποιείτε εύκολα το πληκτρολόγιο (όσο μικρότερος είναι το φορητός υπολογιστής, τόσο μικρότερο είναι το πληκτρολόγιο). Αν πιάσετε τον εαυτό σας να αγωνίζεται να διαβάζει από την οθόνη πρέπει τουλάχιστον να αυξήσετε το μέγεθος της γραμματοσειράς.

Τοποθετήστε την οθόνη στο ύψος των ματιών.
Ιδανικά πρέπει να ρυθμίσετε το ύψος του laptop σας και τη γωνία της οθόνης έτσι ώστε να μπορείτε εύκολα να δείτε την οθόνη χωρίς να σκύβετε ή να περιστρέφετε το λαιμό σας. Επίσης η απόσταση πρέπει να είναι όσο το μήκος του χεριού σας προς τα μπροστά. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να ανυψώσετε το laptop τοποθετώντας το σε μια σταθερή επιφάνεια στήριξης, όπως σε μια βάση για φορητό υπολογιστή ή σε ένα χοντρό βιβλίο.


Αποφύγετε το lap!
Παρά το όνομα "laptop", θα πρέπει να αποφύγετε να έχετε το laptop σας πάνω στα πόδια σας για να μην καμπουριάζετε αλλά και για να μην καίγεστε εσείς αλλά και το laptop! Αν είναι δεν υπάρχει τραπέζι ή είστε πχ σε ένα παγκάκι ή στο τρένο βάλτε το laptop πάνω στην τσάντα του ή πάνω στον χαρτοφύλακά σας, ώστε να μπορείτε να αυξήσετε ελαφρά το ύψος.

Χρησιμοποιήστε ένα ξεχωριστό πληκτρολόγιο.
Όταν χρησιμοποιείτε το φορητό υπολογιστή για μεγάλα χρονικά διαστήματα, να χρησιμοποιείτε ένα εξωτερικό, πληκτρολόγιο κανονικού μεγέθους που θα τοποθετήσετε σε ένα ύψος που να επιτρέπει στους ώμους και τα χέρια σας να είναι σε μια χαλαρή θέση, με τους αγκώνες σας σε γωνία 90° και τους καρπούς σε οριζόντια θέση κατά την πληκτρολόγηση.

source

Χρησιμοποιήστε ένα ξεχωριστό ποντίκι.
Αντίστοιχα χρησιμοποιείστε ένα ανεξάρτητο ποντίκι και όχι το pad που είναι ενσωματωμένο στο πληκτρολόγιο του laptop σας. Ιδανικά κρατήστε το ποντίκι κοντά στο σώμα σας και τον καρπό σας επίπεδο ενώ το χρησιμοποιείτε.

Γείρετε ελαφρά.
Εάν δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ξεχωριστό πληκτρολόγιο και ποντίκι, μια εναλλακτική λύση είναι να βρείτε μια καρέκλα που να σας επιτρέπει να γείρετε ελαφρά. Αυτό θα σας επιτρέψει να χρησιμοποιήσετε το laptop με ελάχιστη πίεση στο λαιμό σας. Η γωνία της οθόνης θα πρέπει να είναι ελαφρώς προς τα πάνω, έτσι ώστε να μπορείτε να δείτε την οθόνη χωρίς να χρειάζεται να λυγίσετε το λαιμό σας πάρα πολύ προς τα κάτω.






  Προβάλετε τα πόδια σας.
Τα γόνατά σας πρέπει να είναι περίπου στο επίπεδο των γοφών σας. Εάν τα ισχία σας είναι πολύ υψηλά, θα πρέπει να βάλετε ένα υποπόδιο ή μικρό κουτί κάτω από τα πόδια σας για να τα στηρίξουν και να αποφεύγεται η υπερβολική πίεση στο κάτω μέρος της πλάτης σας.

Κάντε ένα διάλειμμα.
Κάντε σύντομα διαλείμματα κάθε μισή ώρα τουλάχιστον ώστε να πάρετε τα μάτια σας από την οθόνη και να τα αφήσετε να ξεκουράζονται χαζεύοντας σε κάτι στο βάθος. Επίσης μπορείτε να κάνετε μερικές απλές διατάσεις όπως να τεντώνετε τον αυχένα, τους ώμους, τα χέρια και τα πόδια. Κάθε μία ή δύο ώρες να φεύγετε από το γραφείο σας για να περπατήσετε γύρω ώστε να αρχίσει το αίμα σας ρέει και να ξεπιάσετε τους μυς σας. Μια μικρή βόλτα μπορεί να φρεσκάρει και τις ιδέες σας!


Τώρα για όσους κάθονται σε πιο "περίεργες" θέσεις ανακάλυψα μία έρευνα case study από τον κο Dave Malouf  (Freescale Netbook Design), ο οποίος κατέληξε ότι η πιο άνετη θέση που δεν βαραίνει τις αρθρώσεις είναι ξαπλωμένος στο κρεβάτι έχοντας το laptop στο ένα πόδι κρατώντας και τα δύο πόδια λυγισμένα!


Case Study

Καταλαβαίνω ότι δεν είναι όλες οι παραπάνω συμβουλές πάντα πρακτικές, αλλά αν χρησιμοποιείτε το laptop σας καθημερινά δίνοντας προσοχή στο πώς θα το στήσετε και θα κάτσετε θα σας βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό να αποφύγετε τον πόνο στην πλάτη και την πίεση στις αρθρώσεις και τους μυς σας.


Καλή εβδομάδα!

10 σχόλια:

  1. Πολύ καλές συμβουλές ειδικά για την ξεκούραση από την οθόνη ανά τακτά διαστήματα.Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν πάρεις λίγο τα μάτια σου από την οθόνη και κοιτάξεις μακριά καταλαβαίνεις αμέσως τη διαφορά Αλέκα μου!

      Διαγραφή
  2. πολύ καλές οι συμβουλές και πρέπει να τις τηρούμε αν και εγώ πολύ λίγα από αυτά ακολουθώ...δυστυχώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι' αυτό αποφάσισα να κάνω αυτή την ανάρτηση Ελευθερία μου! Πρώτα απ' όλα για να ξεκινήσω εγώ να δουλεύω καλύτερα!

      Διαγραφή
  3. Πολύ χρήσιμα όλα, αλλά ποιος τα ακολουθεί.... :)!!! Ειδικά αυτό για τα μάτια... !!! Καλό είναι να τα υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας!!! Πολλά φιλιά!!! Καλό σου βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι που σου φάνηκαν χρήσιμα Ιωάννα μου! Είναι μια καλή υπενθύμιση για όλους μας!

      Διαγραφή
  4. Πολύ καλές οι συμβουλές - κανονικά τις περισσότερες πρέπει να τις εφαρμόζουμε κάθε μέρα, ειδικά εμείς που γράφουμε πολύ!

    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς έτσι είναι Ελένη μου! Σιγά σιγά πρέπει να φτιάξουμε σωστές συνήθειες!

      Διαγραφή
  5. Δεν έχω λαπτοπ αλλά και υπολογιστή που έχω, μου δημιουργεί πολλά προβλήματα γιατί κάθομαι πολλές ώρες. Προσπαθώ να προσέχω τη στάση αλλά οι ώρες δεν παύουν να είναι πολλές!!! Καλή σου μέρα και καλό τριήμερο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιστεύω ότι κάποιες από τις παραπάνω συμβουλές μπορεί να σε βοηθήσουν λίγο και στη χρήση του σταθερού υπολογιστή Χριστίνα μου! Οι πολλές ώρες δυστυχώς είναι όμως κουραστικές!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...